** Presentatie Doorpakken

Succesvolle bedrijven hebben een hoog gehalte 'ondernemerschap' in huis.
Hoe ondernemend bent u? Hoe ondernemend is iedereen in uw organisatie? En uw tussenpersonen?

Ondernemers werken niet alleen IN maar ook AAN hun bedrijf.
Ze handelen vanuit een allesbepalende eindvisie. Ze sleutelen laserscherp gefocust aan onderscheidende waarde voor een strak gedefinieerd type klanten.

Gebaseerd op 25+ jaar ondernemerschap en studie van beschikbare theorie en trainingen heeft Guido Thys een succesvol boek voor ondernemers geschreven: 'Doorpakken! Praktische instrumenten voor ondernemers die het warm water, het wiel en het buskruit niet opnieuw willen uitvinden'.
Het is opgebouwd rond 25 vragen die de ondernemer, en met name dan de kleine zelfstandige, op weg helpen naar een duurzaam dynamische, onderscheidende, plezante en dus winstgevende onderneming.

Wat kunnen úw medewerkers en/of tussenpersonen leren van de lessen voor npitters?

Alles! zegt Guido Thys: aan de basis is er namelijk geen verschil tussen kleine en grote ondernemingen, tussen winst en not-for-profit. Het gaat overal en altijd over het creren van waarde.

Verras uw aanwezigen met deze benadering, die hen aanspreekt op ondernemerschap en hen handreikingen geeft die ze elke dag zelf in de praktijk kunnen brengen.
Samen kiezen we uit de 25 thema's uit het boek, zoals b.v.:
- hoe kom ik te weten wat klanten willen?
- welke persoonlijke waardeproposities heb ik voor mijn klanten in petto?
- hoe onderscheid ik mij van de anderen?
- hoe leg ik mijn passie in mijn werk?
- wat zijn mijn/onze niet-onderhandelbare waarden?
- hoe zit mijn ideale klant er uit?
- welke stappen zet mijn klant tijdens zijn klantreis?
- etc.

(En uiteraard wordt er ook flink gelachen!)

kenmerken:  Deze presentatie bevat een sterke boodschap die met veel humor wordt gebracht.
doelgroep:  de hele organisatie
interactie:  ja
maatwerk:  ja

Verwante artikelen:
Doorpakken