* Brainstormdag "Innovatie door co-creatie"

Innovaties? Verbeteren van producten en/of dienstverlening? Echte klantbehoeften, met name in de toekomst?

Iedere organisatie is op zoek naar de beste ideen, die ook het beste bij klanten zullen aanslaan.

Waarom de antwoorden niet aan de klanten vragen? Niet even snel bij de borrel of na een verkoopgesprek, niet als de laatste vraag van een tevredenheidsonderzoek, maar in een omgeving waarin iedereen optimaal outside-the-box kan denken?

U nodigt een twaalf- tot twintigtal klanten uit, zorgvuldig geselecteerd op hun kennis van de branche, hun behoeften en uw dienstverlening. En op hun vermogen tot creatief denken.
U reserveert een uit de band springende locatie, zoals La Fabrique in Maarssen of het Huis van de Toekomst in Amsterdam Zuidoost.

Na een korte inleiding over systeem-, lateraal en creatief denken, lichtvoetig maar duidelijk à la Guido Thys. gaat de groep aan de slag.
Afwisselend werken de deelnemers een dag lang, af en toe geassisteerd door de aanwezige vertegenwoordigers van uw eigen organisatie, in kleine groepjes, plenair en op andere, minder conventionele manieren.

Thema is bijvoorbeeld: beschrijf welke producten en diensten uw organisatie over pakweg 10 jaar moet leveren om nog steeds uw ideale leverancier te zijn.
De driedubbele breuk met de alledaagse realiteit zorgt voor de juiste voedingsbodem voor nt die onconventionele benadering die onverwachte resultaten oplevert:

- we bevinden ons op een ongewone locatie
- we denken na over de toekomst
- we werken aan een ideale situatie.


Wanneer 30 jaar research aan Harvard University bewezen heeft dat de beste innovaties ontstaan in een confrontatie tussen gebruiker en producent, dan is dit de ideale setting!

kenmerken:  Bij deze presentatie overheerst de boodschap.
Deze wordt hier en daar met de nodige humor gekruid.
doelgroep:  klanten
interactie:  ja
maatwerk:  ja