Hoe is het toch zo ver kunnen komen?


Iedere vogel zingt zoals hij gebekt is. Voor een heel groot deel komt dat door de zaken die we in de loop van ons leven verzamelen in het rugzakje dat we, vol lusten en lasten, achter ons aan slepen. In het mijne zitten onder meer de volgende zaken:

 

2223 presentaties en workshops voor 288279 aanwezigen in 14 landen en in 4 talen. 
Ze vormen mijn belangrijkste kwaliteitsgarantie. Zoveel meeting planners kunnen zich niet vergist hebben.
En wanneer iemand mij een compliment maakt over een presentatie, antwoord ik steevast: "Och, de eerste duizend keer was het ook niet zo goed....".

 

In de loop der jaren ben ik er mij bewust van geworden dat bedrijven en organisaties maar één enkele reden van bestaan hebben. Ze zijn er namelijk om waarde te creëren voor hun belanghebbenden: medewerkers, aandeelhouders, toekomstige generaties, en uiteraard: voor hun klanten. 
Ik ben dan ook bedrijfsverloskundige: ik help bij het ter wereld brengen van die waarde.

 

Ik kan daarbij terugvallen op een stevige theoretische bagage: studies in de Theoretische Taalkunde, Taalfilosofie, Taalpsychologie, Taalneurologie en Didactiek. Een bibliotheek van om en bij de 4.000 boeken.
Dagelijkse aanvoer van honderden RSS-feeds uit vakbladen, van bloggers en uit andere media.
Sinds 1993 docent Marketing Management aan Business School Nederland en meegewerkt aan de opleiding van 400+ managers.

 

U zag het al in het allereerste plaatje op de homepage van deze website: na afloop van mijn presentaties en workshops herinnert iedereen zich twee dingen: de humor en de boodschap. 
Ik ben er dan ook dol op om mijn publiek voortdurend op het verkeerde been te zetten: dit houdt iedereen niet alleen bij de les, het zorgt er ook voor dat mensen vanuit een ander gezichtspunt naar hun omgeving kijken. En laat dat nu precies de voedingsbodem voor succesvolle (gedrags)veranderingen zijn...!

 

In 1999 heb ik de -inmiddels in  treurnis ter ziele gegane- Stichting Humor opgericht om het Nederlandse bedrijfsleven enige humor bij te brengen. En in 2003 de Klanten Wegjaag Club. Twee voorbeelden van mijn favoriete aangeboren afwijking: steeds maar buiten de kaders denken en van de gebaande paden afwijken.
Dit outside-the-box denken vindt u ook terug in mijn presentaties en workshops. In de hoop dat de aanwezigen daar een stukje van overnemen...

 

Ik ben ruim 30 jaar ondernemer, zelfstandig en in maatschappen, van eenpitter tot 100+ mensen in dienst. Honderden bedrijven en organisaties van binnen gezien en met duizenden managers en medewerkers gepraat.
Dit alles maakt dat ik een haarscherpe zin heb voor wat écht belangrijk is, in íedere organisatie. Ik maak de zaken dan ook graag zo simpel mogelijk. Meedogenloos hak ik weg wat niet terzake doet. De simpelste aanpak is de beste, dat weten we al sinds Ockham dat in de 14de eeuw opschreef.

 

De inhoud van mijn sessies is dan ook meteen toepasbaar in de dagelijkse praktijk. 
Vele van mijn concepten en termen zoals Doosje++, plezant en gunbaarheidsfactor zijn bijvoorbeeld uitgegroeid tot vaste begrippen in de strategie en activiteiten van honderden organisaties.
Een van mijn eerste vragen aan elke opdrachtgever is: wat is de verwachte opbrengst van mijn sessie? Vervolgens gaan we keihard aan de slag en realiseren we die. En soms (ietsje) meer.

 

Het met u delen van mijn ervaring en kennis is mijn grootste passie. Dat doe ik niet alleen bij de beamer en flip-over. Zo heb ik zelf 14 boeken geschreven. Hoe divers de titels ook mogen zijn, het thema is telkens hetzelfde: het creëren en uitwisselen van waarde.
Hetzelfde thema keert steeds terug in de vele artikelen, colums en bladen die regelmatig in de meest diverse publicaties verschijnen. De meest recente ervan kunt u hier inkijken.

 

Ik ben nog al een sociaal persoon en dus vrij actief op het internet. Op de overzichtspagina kunt u alle links vinden. Maar u kunt natuurlijk ook altijd rechtstreeks naar YouTube waar ik al mijn filmpjes gestald heb. Of mij volgen op Twitter waar ik met onregelmatige regelmaat berichtjes de wereld uit stuur over waarde en outside-the-box denken. Of mee discussiëren op LinkedIn. En naar SlideShare, Facebook en Google+.

 

Na een aantal levensjaren maakt de wijsheid -samen met het grijze haar- onhoudbaar en onherroepelijk haar intrede in je leven. Ook ik ontsnap daar niet aan.
Mijn kennis en ervaring deel ik niet alleen via presentaties en boeken.
Als tegendraadse coach verleen ik graag handige en spannende diensten aan bedrijven en organisaties die meer en betere waarde willen creëren. En wie een ambitieus en innovatief bedrijfsidee heeft, kan wellicht ook op mijn steun rekenen!


Download hier een handzame versie van mijn CV.
Of nog meer details lezen? Klik dan hieronder op "lees verder".

(lees verder)