Guido Thys kopen?



U wilt mij kopen? U weet niet wat u in huis haalt!
Nee, alle gekheid op een stok(paard)je, ik ben van de korte, krachtige interventies in de vorm van mijn presentaties en workshops. Langere trajecten laat ik graag aan mijn collega's over.
Op deze regel zijn echter twee uitzonderingen:

1.
In bepaalde gevallen ga ik met het management of een team van een bedrijf of organisatie graven naar de diepste essentie om een Manifest te formuleren, geheel in lijn met de aanpak die ik in het boek Zombiebusiness geschetst heb. Hebt u hier belangstelling voor? Neem even contact op en we praten er over!

2.
Korte tijd geleden heb ik besloten om  al deze ervaring en mijn theoretische kennis rechtstreeks ter beschikking te stellen van een beperkt aantal startende ondernemingen.
Mijn inbreng bestaat uit persoonlijke begeleiding van de ondernemer(s) op een aantal gebieden waarop zij meestal geen persoonlijke expertise hebben. In ruil daarvoor participeer ik in de onderneming. Het gaat dan met name over de volgende gebieden:

  • automatisering: welke onderdelen kunnen we op welke manier optimaal automatiseren? Wanneer nodig ga ik door tot en met het functioneel ontwerp en de begeleiding van de ICT-ers
  • commercieel denken en koopmanschap: hoe kunnen we dit alles met gezond boerenverstand zo simpel mogelijk maken? En b.v. de lancering en de latere acquisitie- en klantrelatiekosten zo laag mogelijk houden?
  • strategie: onder het motto “een goed idee is pas een innovatie als er ook winst mee gemaakt wordt” kijken we naar de levensvatbaarheid van het concept. We bepalen precies de doelgroep(en) en andere belanghebbenden. We bedenken hoe we voor hen en dus voor onszelf in welk verdienmodel waarde kunnen creëren. We geven op die manier het antwoord op de vijf essentiële vragen (zie mijn boek Zombiebusiness):

    • Wat Moeten We? (van onze belanghebbenden)
    • Wat Kunnen We? (wat is onze core essence)
    • Wat Willen We? (wat is onze missie/visie, ons verhaal/manifest)
    • Wat Doen We? (welke waardeproposities formuleren we)
    • Hoe Doen We Het? (hoe richten we de onderneming flexibel in om het bovenstaande te realiseren)
Hebt u hier belangstelling voor? Neem even contact op en we praten er over!

 

(lees verder)