Waar lever ik graag waarde?

Elke organisatie wil zichzelf in stand houden. Omdat alle belanghebbenden daar baat bij hebben: aandeelhouders, maar ook medewerkers en klanten.
Bestaansrecht is niet iets wat we zelf bepalen, bestaansrecht krijgen we van klanten die geldstromen onze kant laten opkomen. 
En geld stroomt niet naar hard werken, mooie gebouwen, hoge opleidingen, excellente ondernemingen, leiderschap, uitgekiende innovaties, prachtige concepten, gedetailleerd uitgewerkte en uitgevoerde businessplannen, aantrekkelijke strategieën, briljante tactische zetten, Six Sigma, Balanced Scorecards, deskundige en ervaren medewerkers, creatief ondernemerschap, geleerd management, geluk, sympathieke reclame, customer relationship management, customer experience management, kwaliteit, concurrentievoordelen, operational excellence, customer intimacy, product leadership, teamwork, veranderprogramma’s, cultuurprojecten, heisessies, langetermijndenken, visie, charisma, overleg, alignment, out-of-the-box denken, en zelfs niet naar producten en diensten.

Geld stroomt naar waarde: wie iets biedt wat waarde heeft, wordt beloond met geldstromen en andere middelen om het bedrijf of de organisatie in stand te houden.
Het creëren van waarde is dus ons enige doel en onze enige bezigheid, ondanks het feit dat sommige onderzoeken aangeven dat we er maar 15% van onze beschikbare tijd aan besteden.

Dit feit vormt de rode draad doorheen al mijn presentaties en workshops.

Doosjes
Belanghebbenden verwachten niet één, maar drie soorten waarde, samengevat in het beroemd/beruchte Doosjesconcept dat de kern vormt van al mijn presentaties en boeken. Via deze kanalen heeft het de weg gevonden naar de strategie van honderden organisaties:

guido thys bedrijfsverloskundige klantwaarde spreker lezingenDoosje: de producten en diensten die we verkopen. Essentieel maar voor de klant qua deugdelijkheid en kwaliteit een vooronderstelling.
Doosje+: datgene wat we doen om het te klant makkelijk te maken: communicatie, verkoop, service, distributie, etc., kortom: het comfort om het Doosje heen.
Doosje++: datgene wat iedereen daar als persoon aan toevoegt en wat de beleving van de klant bepaalt: zijn wij een plezante organisatie om mee om te gaan?

Doosje+ en Doosje++ samen vormen onze gunbaarheidsfactor die bepaalt of het ruilproces uiteindelijk tot stand komt en eventueel herhaald wordt.

In dit gratis boekje lees u meer over de drie soorten waarde.

(lees verder)