Wat is het belangrijkste: de inhoud of de vorm?

Na tientallen jaren communicatie-ervaring durf ik rustig te stellen: de verhouding is 40/60. Als de vorm niet aantrekkelijk is, gaat de inhoud volledig verloren.

Functionele humor

We worden allemaal betaald om ernstige dingen te doen maar vaak is het niet optimaal om dit op een ernstige manier te proberen.

Return on Time

Niemand kent uw business beter dan u, maar niemand kan er beter over praten dan ik. Inspelen op de ontvanger is belangrijker dan het zenden.. Want we hebben maar een uur (max.).

Verba volant (Latijn voor: woorden vliegen)

Een presentatie duurt maximaal een uur, de aandachtsboog van een publiek is nog veel korter. Onervaren organisatoren denken het ei van Columbus gevonden te hebben wanneer ze alle programmaonderdelen dan maar inkorten tot 20 minuten. Dit is echter nauwelijks genoeg om precies één stelling over het voetlicht te brengen.

Mensen inspireren, overtuigen, enthousiast maken: dat vraagt een aanloop, argumentatie, het wegnemen van bezwaren en een stevige formulering van de essentie.

Kortom: elke seconde telt.

En dat wil u enkel aan een doorwinterd professional toevertrouwen. Toch?

U mag dan ook veel verwachten (en leest u vooral ook het gratis tipboekje “7 eisen die u mag stellen aan een  professionele spreker“.

Inhoud
Vorm

"Tsjonge, wat hebben we gelachen, maar die Belg had wel een ijzersterke boodschap!"

(naam en adres bij de redactie bekend :-))

Meer dan 2.000 enthousiaste meeting planners…

Inhoudelijke voorbereiding 98%
Geschikte opbouw van de presentatie 98%
Wijze van presenteren 99%
Audiovisuele ondersteuning 99%

… kunnen het niet bij het verkeerde eind hebben.

Een tijdje geleden gaf iemand mij een daverend compliment over mijn manier van presenteren. Mijn reactie: “Och, weet u, de eerste duizend keer was het lang niet zo goed!”

Spreken is een vak waar de wet van Malcolm Gladwell voor opgaat: het vergt oefenen, veel oefenen, misschien wel tienduizend uur.

Van mij krijgt u “generieke maatwerkuitspraken” over de economie, klantwaarde, ondernemen en vele andere onderwerpen. Ze zijn dwarsgedacht en de toehoorders hoeven ze niet meer te vertalen naar hun eigen praktijk (want vertalen is afhaken).

Voeg daar een flinke portie humor en zelfspot aan toe (mijn presentaties zijn eigenlijk parodieën op presentaties). En u voelt de overtuiging en passie waarmee ik achter mijn verhaal sta.

U kunt er dus op vertrouwen dat u zich binnenkort kunt aansluiten bij deze tevredenheidscijfers!

Klik hierboven op A la carte en ontdek hoe we dat samen gaan realiseren!

279.046

BLIJE TOEHOORDERS

2.248

TEVREDEN OPDRACHTGEVERS

60.452

BOEKEN VERKOCHT

38.014

TIPBOEKJES VERSPREID