Waarom websites klanten wegjagen

€0,00

Voorwoord anno 2017

Dit boek dateert uit het jaar 2000, uit de periode dus dat websites net de fase van elektronische brochures aan het ontgroeien waren. Amazon.com bestond vijf jaar en bol.com was net gelanceerd.

Ondertussen is er heel wat water naar de e-zee gestroomd en zijn de inleiding en enkele adviezen niet meer aan de orde. En toch wijzen lezers er ons regelmatig op dat de kern van de boodschap nog steeds onverminderd aan de orde is.

We wensen u dan ook nog steeds veel leesplezier toe. En de verouderde passages, die mag u dus rustig overslaan!



Share
Beschrijving

U vindt in dit boek meer slecht nieuws over e-commerce dan in alle andere samen.
Dit is ook wat het uniek maakt: geen succesverhalen die voor de gemiddelde lezer onrealiseerbaar zijn, maar een analyse van wat er fout gegeaan is bij duizenden pionierende bedrijven. Het richt zich niet tot cyberhypers maar tot die bedrijven die ernstig werk willen maken van e-commerce.

Karrevrachten onderzoeksresultaten wijzen unaniem één richting uit: tussen 2000 en 2005 doen in alle landen ter wereld de grote massa’s hun intrede op het Internet, wat een nog verdere daling van de klanttevredenheid tot gevolg zal hebben. Erger nog: de terugtocht naar de traditionele
retailkanalen, telefonische helpdesks, etc. is al weer begonnen. De oorzaken zijn heel divers: van falende techniek tot povere, inefficiente of gewoon  ontbrekende service.
En de (cursief) shake-out van e-commerce ondernemingen en  -projecten is begonnen.

Guido Thys legt de vinger op de e-commerce paradox. Wie elektronisch zaken doet vanuit traditionele denkpatronen, slaat de bal volledig mis. Maar wie denkt dat de  “nieuwe economie” niet voor het grootste deel berust op dezelfde principes en mechanismen als de oude, heeft al snel niet eens meer het geld om een bal te kopen.

Met dit boek in de hand kan de lezer een geheel nieuwe e-commerce bedrijvigheid opstarten, of een bestaande doorlichten en profiteren van de dure leerervaringen van honderden andere ondernemers.

Beoordelingen

Er zijn nog geen beoordelingen.

Wees de eerste om “Waarom websites klanten wegjagen” te beoordelen



  • WAT KUNT U DOEN?

    Klik op onderstaand plaatje om ons beslissingsdiagram in beeld te brengen. Het helpt u om uw volgende stap te
    bepalen.

    Beslissingsdiagram

    ÚW BOODSCHAP

    Guido Thys is de minst gevraagde spreker van Nederland.
    Hij vertelt graag úw boodschap. Met veel humor en een grote impact. 100% maatwerk op basis van bewezen formats.

    SAMEN VERDER

    Laten we samen de volgende stap bespreken.
    Opties en alle ander echt werk:
    Michelle Cortie
    [email protected]
    +31 6 81629401
    Inhoud:
    Guido Thys
    [email protected]
    +31 612828389

    • Whatsapp mobiel
    • Whatsapp desktop

    NIEUW VAN
    2MINUTEACADEMY.NL

    (Meer lezen? Even op de titeltekst klikken!)

    RSS Dwarsdenken

    • Greta Thunberg is een dwarsdenker van de eerste orde
      Greta Thunberg kwam in het nieuws door haar spijbelactie voor het klimaat. Ze werd dus al snel weggezet als "klimaatactiviste". Mooi voorbeeld van het "weg-labelen" van lastige mensen. In werkelijkheid is ze echter nóg veel lastiger.